početna ALKOHOLOŠKI GLASNIK

strana 15 ►

IZ KLA

46-ta godišnja skupština Kluba „Pešćenica", Zagreb

Skupština je održana 16.3.2013.u prisutnosti oko 150 gostiju iz Zagreba i bliže okoline iz 50-tak klubova. Dobili smo i nekoliko telegramskih čestitaka. G. Miro Jovanović, tajnik kluba, pozdravio je sve nazočne i dao riječ predsjedniku g. Marku Tomešiću koji je govorio o radu kluba u 2012.g. Nadopunila ga je stručna djelatnica gđa Jasna Gržan, koja je iznijela i plan rada za 2013. Slijedila je podjela priznanja za uspješnu apstinenciju i pozdravi gostiju. Na kraju su se prisutnima obratili g. Zlatko Topalović, dopredsjednik ZKLAZ i prim.dr.sc. Željko Marinić. Druženje se nastavilo uz poznati Markov gulaš do kasnih popodnevni sati.

Jasna Gržan, stručna djelatnica

Terapijski izlet u prirodu

U srijedu, 17. travnja, polaznici terapijske zajednice Dnevne bolnice za alkoholizam KBC „Sestre milosrdnice“ dio svoje terapije proveli su u prirodi, na obroncima Zagrebačke gore.

Nakon podijele lijekova i doručka, oko 9.30 sati, pod vodstvom socijalne radnice Vesne Mitrović i vms Anite Gajski, dvadeset i jedan član terapijske zajednice krenuo je na izlet. Imali smo dovoljno osobnih vozila da se svi dovezemo do restauracije „Šestinski Lagvić“. Okupili smo se i krenuli stazom do Kraljičinog zdenca.

Penjali smo se i spuštali uz potok Kraljevec različitog raspoloženja, sukladno svojim tjelesnim sposobnostima. Nekima od nas to je bio prvi pohod na Medvednicu. Kroz razgovore, zahvaljujući svježem zraku, lijepom vremenu i prirodi koja nikoga može ostaviti ravnodušnim, postajali smo sve opušteniji. Upoznavali smo se kroz neobavezne razgovore i šalu.

Došli smo do cilja, izletišta Kraljičin zdenac*, netko prije, netko kasnije. Odmorili smo se i okrijepili sendvičima i naravno,

Kraljičin zdenac je zapravo snažan izvor pitke vode potoka Kraljevca, a ime je dobio prema legendarnoj nemiloj Crnoj Kraljici (pretpostavlja se da je to bila Barbara Celjska, druga žena kralja Sigismunda Luksemburškog) Na tom je mjestu u 19. stoljeću uređen izvor i okoliš, dok je grof Kulmer prije Drugog svjetskog rata napravio malo umjetno jezero odnosno ribogojilište s lugarnicom.

bezalkoholnim napitcima. Gđa Vesna nam je čitala anegdote iz života poznatih i aforizme u kojima smo se nalazili, komentirajući ih kao i uvijek, svatko na svoj način.

U prirodi, uz žubor potoka i pjev ptica, održan je kratki sastanak terapijske zajednice, u sklopu kojeg nam se predstavio i naš redoviti gost, g. Marijan Letinčić, ispričavši nam svoju životnu priču o borbi s alkoholom i svojoj pobjedi nad ovisnošću. Apstinent je već 17 godina i redoviti član Kluba liječenih alkoholičara „Zapruđe". Usprkos svim nedaćama koje su ga snašle tijekom tog razdoblja, on nije pokleknuo. Uspio je. Njegova priča se savršeno uklopila u ovaj savršeni dan. Zatim je, kao i uvijek, izvukao svoju gitaru i pjesmom nas još više opustio i ujedinio u našoj borbi protiv ovisnosti.

Uživali smo u okusu vode s Kraljičinog zdenca i pjesmama s gitare. Neki članovi naše terapijske zajednice iznenadili su nas i svojim umijećem sviranja i pjevanja. Pokazali smo i sami sebe iznenadili spoznajom da se može uživati i veseliti, pa i pjevati bez alkohola. Vrijeme je brzo prošlo i, moram priznati, bilo nam se teško odlučiti na povratak. Oko 13 sati krenuli smo natrag cestom, pješice, svatko sa svojim doživljajem ovog prekrasnog i poučnog druženja.

Dnevna bolnica za alkoholizam KBC "Sestre milosrdnice"

Održana 32. godišnja skupština KLA „Ban Keglević"

Poslije nekoliko odgođenih termina zbog zauzetosti dvorane, uspjeli smo organizirati 32. redovnu godišnju skupštinu Kluba liječenih alkoholičara „Ban Keglević" dana 14. veljače 2013. godine. Odaziv gostiju je bio vrlo dobar, s obzirom na održavanje drugih skupština. Ove se godine možemo pohvaliti s tri jednogodišnja apstinenta. Dobitnici priznanja za jednogodišnju apstinenciju su Dragan J., Franjo B. i Darko K., za šest godina Mile Đ. i za sedam godina Zvonimir H.

Srdačan pozdrav! Zvonimir Hudak, tajnik

Put u Međugorje i Sinj

Već nekoliko godina zaredom članovi klubova liječenih alkoholičara „Centar“ i „Podravka“ iz Koprivnice, uz podršku članova njihovih obitelji i prijatelja, posjećuju svetišta u Međugorju i Sinju. Organizatorica i domaćica ovog putovanja bila je gđa. Ivanka Đula, blagajnica KLA „Centar“. Na putovanje se krenulo 3. svibnja (petak) u

Anđele moj

Imala si tek 16 godina

Bila si kao zvijezda koja na nebu sja.

Ljepotom svojom uljepšala si prostor svaki,

bila si ponos svome tati.

A onda je došao onaj koban dan,

kada si otišla, nestala kao san.

Nitko ne zna koji si razlog imala,

Kada si u ponor skočila .

Od tog trenutka promijenilo se sve,

Život je stao,

Dani su postali godine.

Sve što je lijepo postalo je ružno,

Sve veselo postalo je tužno,

Sada si samo u sjećanju našim,

Ta spoznaja je razlog zašto se plašim.

Hrabrost sam tražio,

na krivom mjestu,

istinu skrivao,

uspješno i vješto.

Iz tuge ovisnik sam postao, zbog alkohola i droge sam propao.

Što sam izgubio tebe, najviše me boli,

to kaže tvoj tata koji te voli.

Sada moram protiv moje ovisnosti u boj,

nadam se uspjehu, Anđele moj.

Anđelko, Neuropsihijatrijska bolnica „Dr. Ivan Barbot“, Odjel za liječenje ovisnosti

večernjim satima. Uslijedio je cijelonoćni put s povremenim zaustavljanjem radi osvježenja i predaha. Nakon prelaska granice, u Međugorje se stiglo ujutro 4. svibnja. Uslijedio je smještaj u pansion i okrepa. Prvi posjet bio je brdu Križevac gdje se kroz molitvu prošlo 14 postaja Križnog puta i stiglo do vrha podno velikog Križa odakle se pružao prekrasan pogled na čitavo Međugorje. Nakon toga posjetili smo zajednicu „Majčino selo“, gdje nam je organiziran susret s bivšim konzumentima droga i alkohola. Slušali smo njihove dirljive ispovijesti o putu izlječenja i konačne apstinencije. U poslijepodnevnim satima posjetili smo na Brdo ukazanja, meni osobno najljepši dio i najljepše mjesto našeg putovanja. U molitvama i promišljanjima polako smo se penjali kamenitim putem i na kraju stigli do kipa Blažene Djevice Marije, odnosno mjesta njena ukazanja. Ti trenuci provedeni kraj kipa, na samom mjestu ukazanja u nekoj opuštenoj i olakšavajućoj tišini i molitvi, zasigurno će ostati ukopani u svakom pojedincu i sigurno će ih se sjećati cijeli svoj život. Navečer smo otišli na misu, a nakon iscrpljujućeg dana čekalo nas je molitveno bdijenje. Ujutro 5. svibnja, nakon doručka je slijedio odlazak na jutarnju misu u crkvu Sv. Jakova gdje su se članovi mogli u miru pomoliti i još jednom promisliti o svakako njihovoj najboljoj odluci u životu, a to je apstinencija. Tim činom završio je posjet Međugorju i slijedio je put prema drugom našem drugom odredištu, a to je Sinj.

U Sinju su nas srdačno dočekali članovi KLA „Sinj" sa svojim domaćinom gospodinom Ivicom Sarićem. Vrlo lijepe riječi dobrodošlice uputila nam je i dr. Krolo, a da se ugodno osjećamo, najzaslužniji je bio gospodin. Aljoša Vuletić, predsjednik KLA „Split" koji je dugogodišnji veliki prijatelj naših klubova. Nakon zakuske i ugodnog razgovora, domaćini su nas poveli u razgledavanje grada Sinja. Slijedio je posjet Crkvi Čudotvorne Gospe Sinjske gdje smo upoznati sa nastankom crkve, Sinja i Cetinske krajine, a u to nas je uputio gvardijan franjevačkog samostana. Najimpresivniji dojam zasigurno je ostavio oltar sa slikom Čudotvorne Gospe Sinjske sa zlatnom krunom, koju svake godine 15. kolovoza Sinjski alkari prenose ulicama grada. Posjetili smo i muzej s vrijednim i veličanstvenim eksponatima u sklopu svetišta. Nakon malog razgovora i druženja uslijedio je i posjet Muzeju Cetinske krajine, gdje smo razgledali dojmljive i vrijedne arheološke eksponate čitave te regije.

Poveli su nas i u obilazak vidikovca Kamičak, odakle se pružao pogled na okolicu grada. Nakon ugodnog razgovora i druženja oprostili smo se i rastali s našim domaćinima, sa željama za što skorijim ponovnim susretom i zajedničkim druženjem.

Vratili smo se u Koprivnicu u kasnim večernjim satima, a svrha putovanja u potpunosti je ispunjena. Osim što smo se međusobno družili, ujedno smo se i dobro zabavili, mnogo toga razgledali i vidjeli, a mogli smo provjeriti i apstinenciju svojih članova.

Marijan Sabolić, KLA „Centar", Koprivnica

Novi klub u Slavonskom Brodu

Sreća pripada trijeznim ljudima

U prostorijama prekrasne zgrade Zavoda za javno zdravstvo Brodsko-posavske županije,u ulici Augusta Cesarca 71 u Slavonskom Brodu, 9. travnja ove godine Zajednica klubova liječenih alkoholičara Brodsko-posavske županije postala je bogatija za još jedan klub.

Klub liječenih alkoholičara „Novi put", kojem je ovo 10-ta godina uspješnog postojanja i rada, iznjedrio je po peti puta čvrstu jezgru dugogodišnjih i stabilnih apstinenata. Tako su sazrele mogućnosti za osnutak još jednog kluba. Naravno, uz veliki trud predsjednice Zajednice KLA dr. Tatjane Bakula-Vlaisavljević, koja neumorno radi na animiranju i edukaciji mladih terapeuta i senzibilizaciji žitelja našega grada i županije za alkoholom uzrokovane probleme i alkoholizam.

Naša doktorica je s posebnom radošću prihvatila poziv rukovodstva i djelatnika Zavoda za javno zdravstvo Brodsko-posavske županije za pomoć u osnivanju kluba liječenih alkoholičara pri njihovoj Službi za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i liječenje ovisnosti. Ovoga puta je osnivanje novoga kluba bilo puno jednostavnije i lakše, s obzirom da je Zavod za javno zdravstvo ponudio educiranog terapeuta i prostor za rad kluba.

Osnivanju novog kluba prisustvovalo je oko 80 članova drugih klubova, njihovih obitelji, terapeuta, djelatnika Zavoda za javno zdravstvo i medicinskog osoblja Opće bolnice „Dr. Josip Benčević“.

Posebno nam je zadovoljstvo i čast što smo imali gošću koja je doputovala čak iz Sarajeva da nas podrži i pozdravi. To je bila gđa. Lejla Ramić, klinički psiholog, predsjedica Asocijacije klubova liječenih alkoholičara Federacije Bosne i Hercegovine. Tom prilikom darovala je novom klubu u staklu izrezbarenu fotografiju sarajevske Vijećnice, jednog od simbola Sarajeva. Vijećnica je u ratu teško oštećena granatiranjem, ali se na sreću obnavlja i uskoro će ponovo zablistati u punom sjaju. Pozvani smo u Sarajevo na uzvratni posjet tamošnjim klubovima.

Također su nas obradovali članovi Udruge “Vrapčići”. Član njihovog stručnog tima, gospodin Josip Činkl, novom je klubu darovao zbirku pjesama Gabrijela Barišića „Nadomjestak za nevinost“. Novi klub dobio je ime „Preporod” i već sada ima 15 članova. Za predsjednika kluba izabran je Ladislav Buzgo, a tajnik će biti Ivica Dardalić. Terapeut i voditelj kluba je Kajica Pastuović, viša prvostupnica sestrinstva, djelatnica Zavoda za javno zdravstvo Brodsko-posavske županije. Osnivačku skupštinu vodila je Bernarda Kovačević, socijalna radnica i dopredsjednica Zajednice KLA, nakon koje se naša Zajednica proširila u veliku obitelj koju sada čini osam klubova.

Nakon lijepih riječi pozdrava, podrške i čestitanja naših gostiju i članova klubova, članovi Literarne i glazbene radionice Ivanka Korparić, Julio Pisarović i Zoran Tomac održali su kratki program uz pjesmu i izabrane tekstove poezije i proze.

Naša Zajednica ima 8 klubova i okuplja oko 160 članova. Svaki član - jedna obitelj, svaki trijezni član - jedna sretna obitelj. To je snaga zajedništva koja mijenja ljude i sve postaje novo. Svatko od nas ima priliku postati dobar čovjek, postati malo svjetlo izašlo iz tame i ovisnosti i na svom putu može opet paliti ugasle zvijezde.

Ivanka Korparić, član obitelji i predsjednica KLA „Novi put”, Slavonski Brod

◄ strana 8

Alk. gl. 3 /2013 (201) str. 11 - 14

strana 15 ►

IZDAVAČI / NAKLADNICI:

Adresa uredništva: Klinika za psihijatriju kliničke bolnice "Sestre molosrdnice". Vinogradska 29, 10000 ZAGREB, tel 01/378-77-54

web: http://www.hskla.hr, http://www.hskla.hr/ag/

Glavna i odgovorna urednica: Vesna Golik-Gruber, e-mail: vgolikgruber@yahoo.com

Zamjenik glavnog urednika:  Zoran Zoričić

Za Internet izdanje prilagodio:  Juraj Cesarec, e-mail: dusicaizvor@net.hr

Urednički odbor: D. Cesarec, Š. Bedeniković, S. Jelić, E. Kovačević, V. Majdek, K. Radat, D. Vodopivec, V. F. Augustič, Ž. Štimac, A. Jacoub

Vanjski suradnici: T. Bakula-Vlaisavljević, E. N. Gruber, S. Jurčević. S. Karlović, M. Pakasin,  R. Sanjković, M. Turk-Kuči, D. Wölfl, D. Vragović, M. Zec-Miović, Z. Žagi

Tehnicki urednik: Robert Gruber

Suradnja se ne honorira. Prilozi se ne vraćaju.

Izlazi mjesečno. Pretplata se uplaćuje na žiro račun 2340009-1100137559 poziv na broj 1222147, s naznakom

"Zajednica KLA, za Alkoholoski glasnik".

After seeing Santiago Choppers’ custom Moto Guzzi V1100 a few months back,NIKE ROSHE TWO FLYKNIT we’NIKE AIR JORDAN SKY HIGH OGve been fiending for an equally impressive bike.Adidas Yeezy Boost 750 Today,MBT TARIKI MEN we’NIKE ZOOM WINFLO 3re in luck, with an excellent Moto Guzzi V75 by Venier Customs. Remade in Italy by Stefano Venier and his team, the 1989 V75 features a load of upgrades including a new tank, seat, rear fender and side panel. The Mistral exhaust system adds a powerful touch without compromising the silhouette of the bike’MBT KITABU GTX SHOESs iconic form. Source: HiConsumption .MBT KIFUNDO MENJamieson’s has been a family owned business for five generations and specializes in producing and spinning wool from the sheep on Scotland’s remote Shetland Islands. A special collaboration between Penfield and Jamiesons’s,NIKE AIR FOAMPOSITE ONE the two brands have worked on the Gillman Jacket and the Gillman Vest, both incorporating Jamieson’s Shetland wool in an exclusive limited edition. Both the yoke and hand-warmer pockets are constructed in Fair Isle patterned wool, contrasting the tough 60/40 Cotton Nylon outer. Additional insulation is provided by the premium 80/20 down while hardwearing copper snaps keep the front sealed against the elements.ADIDAS YEEZY 350 BOOST V2 Leather trimmed piped cuffs give a tough finish and protect from wear and tear. The jacket and vest are available for men and women now in the Penfield USA online store.NIKE AIR HUARACHE CHAUSSURES