početna ALKOHOLOŠKI GLASNIK

početna ►

IZVANKLUPSKE AKTIVNOSTI

U Križevcima održani 27. sportski susreti KLA sjeverozapadne Hrvatske

Osvanulo je prohladno, vjetrovito i kišovito subotnje jutro, 28. svibnja 2011. Bivša vojarna u Križevcima mjesto je održavanja 27. sportskih susreta klubova liječenih alkoholičara sjeverozapadne Hrvatske. Kao domaćini imali smo uzbudljivo jutro. Stalno smo pogledavali prema nebu i nadali se poljepšanju, jer gosti samo što nisu stigli, a vrijeme nam ne dopušta da pripremimo terene za mali nogomet, a to je, moramo ipak priznati, najvažnija sporedna stvar muškom rodu. Usprkos vremenu, na ovogodišnjim susretima okupilo se 400 dobro raspoloženih sudionika. Čak 187 liječenih alkoholičara stiglo je iz 18 klubova.

Susrete smo organizirali uz veliku pomoć Grada Križevaca pa je i normalno da ih je otvorio naš gradonačelnik gospodin Branko Hrg. Zbog vremena se satnica mijenjala u hodu, ali zbog velikog prostora u samom hangaru nije bilo nikakve gužve. Na kraju smo uspjeli održati natjecanja u svim pripremljenim disciplinama. Djeca su također imala „svojih 5 minuta“ i dobro su se zabavili u pikadu, skakanju u vrećama i krosu. Bila je ovo dobra prilika za međusobno druženje i upoznavanje, jer smo, više nego obično, zbog vremenskih prilika bili više na okupu.

U potpunosti su ispunjeni svi zadaci koje ovakvi sportski susreti imaju, natjecanje u sportskim disciplinama, druženje, upoznavanje i dobra zabava (pjevalo se, sviralo pa čak i plesalo). Svi smo na kraju pobjednici jer smo izvukli sebe i svoje obitelji iz pakla alkohola i podarili si još jedno ugodno zajedničko druženje. Za sve koji nisu bili s nama a mogli su, evo nekoliko statističkih podataka. Najmlađi sudionik susreta je iz Virovitice Gabrijel Rak (1,3 godine), najstariji sudionik iz Svete Marije – Stjepan Kranjčić, a najstariji apstinent susreta je iz Varaždina, Josip Pačko s 32 god. apstinencije. Najbrojnija obitelj već drugu godinu zaredom je obitelj Marijana Novosela iz Križevaca, čijih je 9 članova sudjelovalo na ovogodišnjim susretima. Ipak je ovo sportsko natjecanje pa su rezultati na kraju ovakvi - treće mjesto pripalo je Varaždinu, drugo je otišlo u Koprivnicu - „Centru“, dok su domaćini uspjeli treći puta uzastopce biti ekipni pobjednici. Time smo dobili prijelazni pehar u trajno vlasništvo.

Moram zahvaliti svima koji su nam na bilo koji način pomogli u ovako velikoj i zahtjevnoj organizaciji, a i pohvaliti članove i njihove obitelji što su se okupili u tolikom broju - Križevčana je bilo čak 81.

Stručni djelatnici imali su sastanak s temom „KLA u društvenoj zajednici“. Kako poslije kiše dolazi sunce, upravo tako je bilo i ove subote. Trudili smo se biti dobri domaćini. Ove godine bilo je teško naći domaćina idućih susreta, no na kraju su se hrabri Bjelovarčani prihvatili tog zadatka. Neka im je sa srećom u pripremi i vidimo se dogodine svi u Bjelovaru! Do tada želimo svima puno sretnih apstinencijskih dana.

Snježana Karlović, član obitelji

Sa sastanka stručnih i dostručnih djelatnika u Križevcima

U okviru 27. sportskih susreta klubova liječenih alkoholičara sjeverozapadne Hrvatske održan je sastanak stručnih i dostručnih djelatnika na temu: „KLA u lokalnoj zajednici".

Sastanku je prisustvovalo dvadeset i dvoje stručnih i dostručnih djelatnika i predsjednika klubova liječenih alkoholičara iz sjeverozapadne Hrvatske.

Sastanak je u ime domaćina otvorila Zlatica Nemec, bacc.ms, stručna djelatnica iz KLA „Križevci“, koja je bila i moderator rasprave. Sastanak je započeo kratkom prezentacijom o Križevcima koju je pripremila glasnogovornica Grada Križevaca, gđa Karla Jovanović, kojom su prisutni upoznati s kulturnim i povijesnim znamenitostima grada.

Uvodno izlaganje na temu „KLA u lokalnoj zajednici" održao je prof. Milan Čapalija. Prikazao je kako klub funkcionira u lokalnoj zajednici, s kime surađuje i koje programe provodi, kako se oni financiraju i kako je to prepoznato u lokalnoj zajednici.

Nakon izlaganja razvila se plodna rasprava u kojoj su sudjelovali gotovo svi prisutni stručni i dostručni djelatnici.

Svoja viđenja rada kluba u lokalnoj zajednici, probleme i perspektive iznijeli su: Dražen Šemovčan i Dubravka Gregurić, dostručni djelatnici u DSZA Đurđevac, Dolores Novak, med. sestra, stručna djelatnica KLA „Sv. Ivan Žabno“, socijalna radnica Kristina Kraljić iz KLA „Mato Golubić" iz Čakovca, dr. med. Gordana Knežević Miličić, stručna djelatnica iz KLA „Bjelovar“, dr. Zemira Medved, psihijatrica, stručna djelatnica iz Udruge zdravog življenja Varaždinske županije, dr. Dijana Uvodić-Đurić, stručna djelatnica iz KLA „Prelog“, dr. med Biserka Goričanec, stručna djelatnica KLA „Povratak" iz Murskog Središća, Višnja Kajzer, bacc. ms i Ksenija Vujanović-Juras, prof., stručne djelatnice iz UKLA Slatina, dr. Maja Ivanec, stručna djelatnica KLA „Centar“ iz Koprivnice, te g. Branko Šafar, predsjednik Udruge zdravog življenja Varaždinske županije.

U zaključcima na kraju rasprave istaknuto je sljedeće:

Klubovi se moraju pripremiti na nove uvjete rada i ulazak u EU i u tom smislu se treba sve više javljati na natječaje, a o tome bi Hrvatski savez klubova liječenih alkoholičara mogao organizirati edukacije. Predloženo je da se prati formiranje županijskih savjeta za zdravlje i da se tamo predlažu programi primarne prevencije alkoholizma. U njima mogu sudjelovati liječnici obiteljske medicine to bi mogao biti dio njihovih preventivnih programa, a prema inicijativi HZZO i Ministarstva zdravstava i socijalne skrbi.

To bi mogao biti način uključivanja i suradnje liječnika obiteljske medicine u klubove liječenih alkoholičara.

Potrebno je više međusobno komunicirati između klubova.

U radu klubova treba održati postulate HSKLA, odnosno zagrebačke alkohološke škole i dignitet stručnih djelatnika Važno je uvidjeti kako motivirati uključivanje novih stručnih i dostručnih djelatnika u rad klubova.

Zlatica Nemec, bacc.ms, KLA „Križevci“

Druženje u Nacionalnom parku Plitvička jezera

Dana 21.5.2011. Udruga liječenih alkoholičara Doma zdravlja Krapina organizirala je izlet u Nacionalni park Plitvička jezera kao dio godišnjeg plana aktivnosti u cilju terapije i rehabilitacije liječenih ovisnika o alkoholu.

Izlet je u potpunosti financiran iz sredstava Udruge. Dio organizacije obavili smo sami, a dio Putnička agencija Potočki promet d.o.o. iz Krapine, čiji nas je autobus vozio. Na izlet nas je išlo 27 (14 liječenih ovisnika o alkoholu, šest supruga, šestero djece i jedna majka liječenog ovisnika o alkoholu). Krenuli smo iz Krapine autobusom u 7.15 h prema Zagrebu, gdje nam se pridružila gđa. Ana Kroflin u ulozi voditeljice. Upoznala nas je s kulturno-povijesnim znamenitostima i zanimljivostima mjesta kroz koja smo prolazili.

Tako smo u ugodnoj atmosferi stigli do mjesta Turanj, gdje smo imali polusatnu stanku, a nakon nje nastavili dalje.

U Nacionalnom parku Plitvička jezera stigli smo oko 10.00 h. Kupivši karte, krenuli smo u obilazak i razgledavanje Nacionalnog parka. Razgledavanje je počelo od Velikog slapa. Tijekom lagane šetnje voditeljica nam je objašnjavala pojedinosti o parku. U opuštenoj i ugodnoj atmosferi, diveći se čarima i moći prirode, stigli smo do velikog jezera Kozjak, koje smo trebali prijeći brodom da bismo nastavili obilazak. Čekajući brod, malo smo se odmorili, okrijepili i ugodno se družili po lijepom sunčanom vremenu.

Nakon vožnje brodom nastavili smo s razgledavanjem Malih jezera i ponovno bili očarani ljepotom prirode. Odmorili smo se kod jednog od tih jezera i ovjekovječili naš izlet fotografijom.

Laganom šetnjom stigli smo do vlakića koji nas odvezao prema izlazu iz parka. Put smo nastavili prema Korenici, gdje smo imali ručak i zadržali se oko jedan sat. Na povratku smo razgledali Rastoke kraj Slunja. Dok smo putovali prema Krapini, voditeljica je organizirala kratki kviz za djecu s darovima u vidu slatkiša, što je djecu posebno razveselilo. Tako smo se u Krapinu sretno vratili oko 21.00 sat, sa željom i nadom da će se sličan izlet ponoviti.

Sam izlet bio je terapijsko-rekreativnog karaktera, s ciljem boljeg upoznavanja članova i njihovih obitelji. Posebno su bila oduševljena djeca te članovi koji su po prvi puta obišli Nacionalni park. Tu svoju zadaću izlet je ispunio.

Rudolf Vodolšak. ULA DZ Krapina

Izlet u Banja Luku

Svake godine Zajednica klubova liječenih alkoholičara Brodsko-posavske županije, na čelu s predsjednicom dr. Tatjanom Bakula-Vlaisavljević, organizira za članove klubova i njihovih obitelji i njihove goste nekoliko izleta i hodočašća.

Ove godine odlučili smo posjetiti samostan trapističkog reda „Marija Zvijezda“, banjalučku katedralu i prošetati središtem Banja Luke. Nekoliko dana prije polaska doznali smo za Centar za odvikavanje od ovisnosti „Marjanovac“, koji smo također odlučili posjetiti.

Uz našu doktoricu, s nama su na put krenule i naše stručne djelatnice, Bernarda Kovačević i Katarina Marić. Na put smo krenuli 2. srpnja 2011. u 7 sati novi, dupkom ispunjenim autobusom, sa šezdesetak putnika, članova klubova i gostiju, uglavnom djelatnika Psihijatrijskog odjela OB „Dr. Josip Benčević“ iz Slavonskog Broda i nekoliko prijatelja naših članova koji s nama rado putuju i podržavaju naš rad.

Krenuli smo, svi veseli. Ne skriva se uzbuđenje. Počinje pjesma koju smo nakratko prekinuli molitvom za sretan put, kako mi to tradicionalno radimo. Prelazimo granični prijelaz Stara Gradiška i hitamo dalje, sladeći se posvećenim bombonima, koje nam uvijek za put pripremi vlč. Nikica Mihaljević, stručni djelatnik Kluba liječenih alkoholičara „Betanija“ iz Donjih Andrijevaca, koji ovaj puta nažalost nije mogao ići s nama.

Nakon kratke stanke za kavu, ubrzo stižemo u naše prvo odredište, Bosanski Aleksandrovac, gdje se nalazi Centar za odvikavanje od ovisnosti „Marjanovac“, u kome se liječe ovisnici o drogama. Dočekuje nas časna sestra Amata Anđelić, voditeljica Centra. Srdačna i ugodno iznenađena našim dolaskom, uvodi nas u crkvu izgrađenu u baroknom stilu. Razgledavamo ju s divljenjem. Potom nas je s. Amata upoznala s radom Centra koji djeluje od 2003. godine.

Centar svoje djelovanje temelji na filozofiji i metodologiji „Projekta čovjek“ talijanskog Centra solidarnosti iz Rima. Primaju štićenike ne samo iz BiH, nego i iz okolnih zemalja.

Obilazimo Centar. Sve je uredno, lijepo, osjeća se radna atmosfera. Zadovoljni i impresionirani onim što smo čuli i vidjeli krećemo dalje. Ubrzo dolazimo do glavnog odredišta našeg putovanja, samostana trapističkog reda „Marija Zvijezda“ nedaleko od Banja Luke. Tu nas srdačno dočekuje monah Franjo. Ulazimo u ogromnu crkvu. Doznajemo da je samostan utemeljio Franz Pfanner u drugoj polovici 19. stoljeća dok su Bosnom i Hercegovinom još vladali Turci. Trapisti su monaški red koji djeluje prema geslu sv. Benedikta: „Moli i radi“.

Trapistička zajednica je do Prvog svjetskog rata posjedovala veliko imanje, plodnu zemlju i šume. Trapisti su osnovali sirotište, poučavali djecu u 23 različita zanata, imali prvu privatnu hidrocentralu, izrađivali sukno, proizvodili poznati sir trapist i još puno toga. Značajno su doprinijeli ekonomskom i kulturnom razvoju cijelog banjalučkog kraja. Zahvaljujemo pateru Franji i dobro opskrbljeni čuvenim sirom trapistom idemo u centar Banja Luke.

Okrepljujemo se ćevapima u ćevabdžinici „Kod Muje“. Šetamo Gospodskom ulicom, pijemo kavu u hotelu „Bosna“ i okolnim kafićima, sladimo se sladoledom, razgledamo izloge...

Oko 16 sati odlazimo u banjalučku katedralu. Pažljivo slušamo izlaganje časne sestre.

Doznajemo da je prva katedrala, sagrađena u 19. stoljeću, teško oštećena u katastrofalnom potresu 1969. godine morala biti posve srušena. Nova je građena od 1972. do 1973. godine u suvremenom stilu u obliku šatora, što podsjeća na starozavjetni šator kao mjesto molitve i žrtve Bogu, kao i na stradanja ovdašnjih vjernika koji su nakon potresa još dugo stanovali pod šatorima. Molimo se u kapelici blaženog Ivana Merza i upisujemo u knjigu dojmova.

Na kraju, pomalo umorni, ali ispunjeni onim što smo čuli vidjeli, cestom uz rijeku Savu, preko Dervente i Bosanskog Broda, uz pjesmu i pošalice, vraćamo se sretno u Slavonski Brod.

Ukratko, još jedan izlet za pamćenje.

Julio Pisarević, KLA „Feniks SB“, Slavonski Brod

U majčinom krilu

Ovo je moj prvi posjet Centru za odvikavanje od ovisnosti „Marjanovac“ u Bosanskom Aleksandrovcu, malenom mjestu nedaleko od Banja Luke u Bosni i Hercegovini.

Multikulturalnost, tolerancija, poštivanje svih vjera, prihvaćanje različitosti (što ovo podneblje i iziskuje), očituju se u radu mješovite terapijske zajednice „Marjanovac“, dokazujući vremenu, povijesti i ljudima kako je moguće djelovati bilo gdje, ako doista želiš pomoći čovjeku (ovisniku).

Upoznajem časnu sestru Amatu Anđelić, čiji je lik stopljen poput mozaika, skladno. U skladu okruženjem, sestra Amata nas mirno i nenametljivo vodi kroz «Marjanovac». Pozorno sam slušala njen siguran glas. Vjerojatno ni ne sluti koliko je uzdrmala moje osjećaje i misli. Dolazim iz kaosa sa sumnjom u sebe. I otkrivam mjesto gdje netko vjeruje, nada se i moli za mene i za sve marginalizirane pojedince, suvišne i nepotrebne suvremenom društvu koje gazi slabiće ispred sebe. Nadahnula me snaga sestre Amate Anđelić. Bez predrasuda, dvojbe i sumnje vjeruje u ČOVJEKA. Radi ustrajno i mukotrpno, s puno odricanja, ljubavi i požrtvovnosti. Dijeli sa svojim štićenicima bol, patnju kroz koju prolaze, ali i beskonačnu radost kada se netko od ovisnika izliječi. Njezino nesebično darivanje, nada, humanost i promicanje moralnih načela, što se danas naziru samo u blijedim tragovima suvremenog društva, iznenadilo me i izazvalo osjećaj nelagode. Oh, kako sam sebična! Pružiti ruku čovjeku, umornom, iz umorne obitelji. Podići ga, kada posrne. S nadom i vjerom u njega učiti ga prvim koracima. I možda ponovo i tko zna koliko još puta pružiti mu ruku. Ustani! Budi čovjek! Tko to danas uopće može i želi? Otkuda časnoj sestri toliko ljubavi i plemenitosti?

Osjećala sam se posramljeno stojeći pred tom snažnom ženom, kao dijete, kada sam znajući da sam nešto skrivila stajala uplakana ispred majke. Umjesto ljutnje i kazne, majka je mirnim, blagim tonom objašnjavala zašto to nije u redu. Tada bih osjećala još veći sram. Uplakana sam sjedala u majčino krilo, sigurno i zaštićeno. Njena neizmjerna ljubav me umirivala i spokojno sam tonula u san. Tko još ima takvu bezgraničnu ljubav, strpljenje i blagost kao majka? Sestra Amata Anđelić. Zahvaljujem joj što mi je pružila trenutke spokoja kao nekoć majčino krilo. Zahvaljujem svojoj liječnici Tatjani Bakula-Vlaisavljević i KLA „Vita“, što su mi omogućili ovaj poseban doživljaj.

Amalija, KLA „Vita“, Slavonski Brod

◄ strana 8

Alk. gl. 4 /2011 (190) str. 15-20

početna ►

IZDAVAČI / NAKLADNICI:

Adresa uredništva: Klinika za psihijatriju kliničke bolnice "Sestre molosrdnice". Vinogradska 29, 10000 ZAGREB, tel 01/378-77-54

web: http://www.hskla.hr, http://www.hskla.hr/ag/

Glavna i odgovorna urednica: Vesna Golik-Gruber, e-mail: vgolikgruber@yahoo.com

Zamjenik glavnog urednika:  Zoran Zoričić

Za Internet izdanje prilagodio:  Juraj Cesarec, e-mail: dusicaizvor@net.hr

Urednički odbor: D. Cesarec, Š. Bedeniković, S. Jelić, E. Kovačević, V. Majdek, K. Radat, D. Vodopivec, V. F. Augustič, Ž. Štimac, A. Jacoub

Vanjski suradnici: T. Bakula-Vlaisavljević, E. N. Gruber, S. Jurčević. S. Karlović, M. Pakasin,  R. Sanjković, M. Turk-Kuči, D. Wölfl, D. Vragović, M. Zec-Miović, Z. Žagi

Tehnicki urednik: Robert Gruber

Suradnja se ne honorira. Prilozi se ne vraćaju.

Izlazi mjesečno. Pretplata se uplaćuje na žiro račun 2340009-1100137559 poziv na broj 1222147, s naznakom

"Zajednica KLA, za Alkoholoski glasnik".

After seeing Santiago Choppers’ custom Moto Guzzi V1100 a few months back,NIKE ROSHE TWO FLYKNIT we’NIKE AIR JORDAN SKY HIGH OGve been fiending for an equally impressive bike.Adidas Yeezy Boost 750 Today,MBT TARIKI MEN we’NIKE ZOOM WINFLO 3re in luck, with an excellent Moto Guzzi V75 by Venier Customs. Remade in Italy by Stefano Venier and his team, the 1989 V75 features a load of upgrades including a new tank, seat, rear fender and side panel. The Mistral exhaust system adds a powerful touch without compromising the silhouette of the bike’MBT KITABU GTX SHOESs iconic form. Source: HiConsumption .MBT KIFUNDO MENJamieson’s has been a family owned business for five generations and specializes in producing and spinning wool from the sheep on Scotland’s remote Shetland Islands. A special collaboration between Penfield and Jamiesons’s,NIKE AIR FOAMPOSITE ONE the two brands have worked on the Gillman Jacket and the Gillman Vest, both incorporating Jamieson’s Shetland wool in an exclusive limited edition. Both the yoke and hand-warmer pockets are constructed in Fair Isle patterned wool, contrasting the tough 60/40 Cotton Nylon outer. Additional insulation is provided by the premium 80/20 down while hardwearing copper snaps keep the front sealed against the elements.ADIDAS YEEZY 350 BOOST V2 Leather trimmed piped cuffs give a tough finish and protect from wear and tear. The jacket and vest are available for men and women now in the Penfield USA online store.NIKE AIR HUARACHE CHAUSSURES