početna ALKOHOLOŠKI GLASNIK

poćetna HSKLA

početna ZBORNIK

početna UHVAĆENA DUGA

početna PROPADANJE ALKOHOLIČARA

početna OPORAVAK ALKOHOLIČARA

Kongresi i konferencije

 

 

Dostupni brojevi AlkGlas

Sadržaj dostupnih brojeva AlkGlas

 

 

 

strana 12

Alk. gl. 10/2007 (148) str. 14,15

strana 16 ►

EUOPSKA RADIONICA „PACIJENTI ZA SIGURNOST PACIJENATA“

Europska radionica „Pacijenti za sigurnost pacijenata”

(Griješiti je ljudski, ne priznati grešku je neprihvatljivo, a ne učiti iz greške je nedopustivo)

U Irskoj je u rujnu 2007. godine održana trodnevna cjelodnevna europska radionica “Pacijenti za sigurnost pacijenata”, u organizaciji Svjetskog saveza za sigurnost pacijenata, dijela Svjetske zdravstvene organizacije (WHO World Alliance for Patient Safety), s ciljem izgradnje regionalnih kapaciteta i poboljšanja sigurnosti zdravstvene skrbi kroz uključivanje korisnika, pacijenata kao partnera.

Ova radionica održana je kao nastavak rada i ostvarenje ciljeva postavljenih na prvoj konferenciji za sigurnost pacijenata, održanoj u organizaciji Europske komisije i Glavnog direktorata za zdravstvo i zaštitu potrošača (European Commission and DG Health and Consumer Protection), a pod luksemburškim predsjedavanjem Europskom Unijom, od 4. do 5. travnja 2005. u Luksemburgu, kada je usvojena Luksemburška deklaracija o sigurnosti pacijenata. (Liječničke novine, broj 39, 2005.

http://www.hlk.hr/default.asp?ru=138&gl=200506020000022&sid=&jezik=1).

Radionici u Dublinu nazočilo je 63 predstavnika iz 27 zemalja istočne, središnje i zapadne Europe, koji su bili većinom pacijenti i predstavnici nacionalnih i međunarodnih udruga pacijenata, a došli su i neki predstavnici ministarstava zdravstva, zavoda za javno zdravstvo itd.

Sudionike su na početku pozdravile Margaret Murphy i Helen Huges iz Engleske, voditeljice Patient for Patient Safety programa, a radionicu su naizmjenično vodili Martie Hatlie, predsjednik organizacije Partnerstva za sigurnost pacijenata iz SAD i Peter Mansell, direktor Nacionalne organizacije za sigurnost pacijenata iz Engleske.

Ciljevi radionice bili su sljedeći:

- Obučiti sudionike kako da kao predstavnici pacijenata izgrađuju uspješna partnerstva na lokalnoj, nacionalnoj i regionalnoj te međunarodnoj razini, promoviraju timski pristup između pacijenata, organizacija i pružatelja zdravstvenih usluga diljem Europe te izgrade mrežu kontakata na svim razinama s ciljem jačanja korisnika (empowerment).

-  Identificirati i pokrenuti programe za postizanje specifičnih ciljeva usmjerenih na sigurnost pacijenata koji su sukladni s ciljevima Svjetske zdravstvene organizacije i Saveza za sigurnost pacijenata.

-  Uskladiti vrijednosti, principe i dogovore prema Londonskoj deklaraciji.

- Identificirati specifična polja prioriteta gdje pacijenti i njihove obitelji mogu značajno doprinijeti sigurnosti pacijenata u svojoj regiji kroz širenje informacija i svjesnosti pacijenata o njihovim pravima na sigurnost tijekom liječenja.

Početak radionice protekao je u upoznavanju sudionika, pričanju životnih priča i navođenju razloga zašto su se sudionici okupili na radionici, što od nje očekuju i kako mogu pridonijeti zajedničkim ciljevima.

Prikazan je i kratak dirljivi film temeljen na životnim pričama dosadašnjih sudionika programa kao i prikaz njihovih postignuća u svojim zemljama nakon što su se pridružili Patient for Patient Safety programu.

Sljedećih dana sudionici su, podijeljeni u regionalne blokove, iznosili specifične prioritete, prilike i izazove vezane za temu sigurnosti pacijenata u svojim zemljama, a zadnji dan je protekao u stvaranju planova za budućnost i strategija za rad u idućoj godini.

Sigurnost pacijenata za vrijeme pružanja zdravstvene zaštite je trenutno jedno od glavnih pitanja u kreiranju zdravstvene politike Europske Unije.

Brojna istraživanja u cijelom svijetu istaknula su mogućnost i potrebu smanjivanja učestalosti štetnih događaja u zdravstvenoj djelatnosti. Najnoviji podaci pokazuju da je gotovo polovica svih štetnih posljedica, koje se mogu prevenirati, posljedica pogrešaka u liječenju.

Prema tome, moraju se uvesti mehanizmi usmjereni prema smanjenju broja i posljedica štetnih događaja. Zdravstvena djelatnost trebala bi biti organizirana na način da se štetni događaji preveniraju, otkriju ili spriječe, kako bi se greške izbjegle i povećala usklađenost sa sigurnosnim postupcima.

Postupci koje provodimo u liječenju pacijenata su usmjereni očuvanju ili poboljšanju njihovog zdravlja, ali mogu dovesti do štetnih posljedica. Nitko ne ide svakog jutra na posao s namjerom da nekoga ozlijedi ili čini greške, ali složena kombinacija procesa, tehnologije i međuljudskih odnosa nesumnjivo predstavlja rizik pogrešnog djelovanja. Štetni se događaji mogu dogoditi, i događaju se, s manjim i prolaznim posljedicama ili trajnim invaliditetom, pa i smrtnim ishodom.

Studije o neželjenim štetnim ishodima liječenja datiraju iz 50-ih i 60-ih godina, ali su njihova izvješća uglavnom zapostavljana.

Harvardsko istraživanje iz 1990-ih godina pokazalo je da 4% pacijenata u bolnicama pretrpi neku štetu, 70% od tih događaja prolazne je i lakše naravi, ali 14% vodi do smrtnog ishoda. Izvješće američkog Institute of Medicine procjenjuje da greške u medicini uzrokuju između 44.000 i 98.000 smrti godišnje u američkim bolnicama, više nego prometne nesreće, AIDS ili rak dojke. Odgovarajuća nacionalna tijela V. Britanije procjenjuju štetne događaje na 10% svih hospitalizacija, a Australije na 16,6% hospitaliziranih pacijenata. Novčani izdaci zbog štetnih događaja vezanih uz liječenje u V. Britaniji procjenjuju se na dvije milijarde funti zbog produženih hospitalizacija i 400 milijuna funti godišnje zbog žalbenih zahtjeva pacijenata koji su pretrpjeli štetu. U SAD-u se materijalna šteta procjenjuje na 17 do 29 milijardi američkih dolara. Uz novčane izdatke, nemjerljiva je šteta narušenog povjerenja između pacijenata i pružatelja usluga i rastućeg nezadovoljstva obje strane. Posljedica sa strane liječnika je provođenje defanzivne medicine i izbjegavanje rizičnih zahvata. S druge strane, interes za studij medicine iz godine  u godinu opada, što možemo primijetiti ina našim sveučilištima.

(http://www.hlk.hr/default.asp?ru=138&gl=200506020000022&sid=&jezik=1).

Većina dokaza o neželjenim štetnim događajima dolazi iz bolnica, jer je rizik, s obzirom na složenost procesa, u bolnicama najviši, no rizik nije zanemariv ni u ordinacijama primarne zdravstvene zaštite, poliklinikama ili ljekarnama. Rizik predstavlja svaka primjena lijekova ili njihovih kombinacija, moguće primjene neispravnih ili manjkavih pomagala ili nedostaci u organizaciji radnog procesa.

Nakon radionice u zajedničkoj organizaciji Health Information and Quality Authority of Ireland i WHO - World Alliance for Patient Safety održana je konferencija Patients for Patients Safety na kojoj je prikazan projekt koji će provoditi Irska s ciljem izrade smjernica za podržavanje pacijenata, obitelji i kliničara u slučajevima povrede sigurnosti pacijenata. Konferenciji su nazočili irska ministrica zdravstva i Sir Liam Donaldson.

Detaljnije informacije na: http://www.who.int/patientsafety/en/.

Mr. sc. Ema N. Gruber, dr.med.

Udruga za unapređenje duševnog zdravlja i kvalitete života duševnog bolesnika i njegove obitelj„ Sretna obitelj“, Popovača

www.geocities.com/sretnaobitelj2004/baza.html

 

----:oOo:----

 

----:oOo:----

   
 

strana 12

Alk. gl. 10/2007 (148) str. 14,15

strana 16 ►

IZDAVAČI / NAKLADNICI:

Adresa uredništva: Klinika za psihijatriju kliničke bolnice "Sestre molosrdnice". Vinogradska 29, 10000 ZAGREB, tel 01/378-77-54

web: http://www.hskla.hr, http://www.hskla.hr/ag/

Glavna i odgovorna urednica: Vesna Golik-Gruber, e-mail: vgolikgruber@yahoo.com

Zamjenik glavnog urednika:  Zoran Zoričić

Za Internet izdanje prilagodio:  Juraj Cesarec, e-mail: dusicaizvor@net.hr

Urednički odbor: D. Cesarec, Š. Bedeniković, S. Jelić, E. Kovačević, V. Majdek, K. Radat, D. Vodopivec, V. F. Augustič, Ž. Štimac, A. Jacoub

Vanjski suradnici: T. Bakula-Vlaisavljević, E. N. Gruber, S. Jurčević. S. Karlović, M. Pakasin,  R. Sanjković, M. Turk-Kuči, D. Wölfl, D. Vragović, M. Zec-Miović, Z. Žagi

Tehnicki urednik: Robert Gruber

Suradnja se ne honorira. Prilozi se ne vraćaju.

Izlazi mjesečno. Pretplata se uplaćuje na žiro račun 2340009-1100137559 poziv na broj 1222147, s naznakom

 "Zajednica KLA, za Alkoholoski glasnik".

After seeing Santiago Choppers’ custom Moto Guzzi V1100 a few months back,NIKE ROSHE TWO FLYKNIT we’NIKE AIR JORDAN SKY HIGH OGve been fiending for an equally impressive bike.Adidas Yeezy Boost 750 Today,MBT TARIKI MEN we’NIKE ZOOM WINFLO 3re in luck, with an excellent Moto Guzzi V75 by Venier Customs. Remade in Italy by Stefano Venier and his team, the 1989 V75 features a load of upgrades including a new tank, seat, rear fender and side panel. The Mistral exhaust system adds a powerful touch without compromising the silhouette of the bike’MBT KITABU GTX SHOESs iconic form. Source: HiConsumption .MBT KIFUNDO MENJamieson’s has been a family owned business for five generations and specializes in producing and spinning wool from the sheep on Scotland’s remote Shetland Islands. A special collaboration between Penfield and Jamiesons’s,NIKE AIR FOAMPOSITE ONE the two brands have worked on the Gillman Jacket and the Gillman Vest, both incorporating Jamieson’s Shetland wool in an exclusive limited edition. Both the yoke and hand-warmer pockets are constructed in Fair Isle patterned wool, contrasting the tough 60/40 Cotton Nylon outer. Additional insulation is provided by the premium 80/20 down while hardwearing copper snaps keep the front sealed against the elements.ADIDAS YEEZY 350 BOOST V2 Leather trimmed piped cuffs give a tough finish and protect from wear and tear. The jacket and vest are available for men and women now in the Penfield USA online store.NIKE AIR HUARACHE CHAUSSURES