početna ALKOHOLOŠKI GLASNIK

poćetna HSKLA

početna ZBORNIK

početna UHVAĆENA DUGA

početna PROPADANJE ALKOHOLIČARA

početna OPORAVAK ALKOHOLIČARA

Kongresi i konferencije

 

 

Dostupni brojevi AlkGlas

Sadržaj dostupnih brojeva AlkGlas

 

 

 

◄ strana 35

Alk. gl.  7/8 /2007 (145/6) str. 38-40

početna ►

IZ TISKA, VOŽNJA  I  ALKOHOL

Zagreb, 16.4.2007.

Uredništvu Alkohološkog glasnika!

U časopisu „Semafor“objavljen je članak psihijatra - alkohologa dr. Roberta Torrea u kojem se kao stručnjak zalaže za 0,5 promila alkohola  u prometu. To je uobičajeni stav manjine koja je zapravo sklona piti ne čašu vina, nego flašu vina, s kojom količinom vina u krvi se vraćaju uobičajeno s rođendanskih slavlja kući.

Javljam se često na ovakve članke ali napose kad ih piše stručnjak psihijatar-alkoholog od koga bi svi mi stručnjaci očekivali da se zalaže za potpuno trijeznu vožnju.

Članak je inače dobro snabdjeven podatcima ali koji nisu bitni za odluku o 0,5 promila. Navode se razne zemlje sa raznim promilskim ograničenjima, ali ne sustavno. Tu problematiku ima sustavno najbolje riješeno Švedska s 0,2 gram promila kao granicom dozvoljivosti u prometu. Druge oceanske protestantske zemlje su sklonije 0,8 promila kao granici, ali uz tako stroge zakone da treći puta uhvaćen nedozvoljeno opiti vozač bude lišen vozačke,  dozvole na deset godina.

Međutim, bitni argument za promile u vožnji je činjenica da već ispod 0,5 gram promila dolazi do poremećaja  u refleksima, pažnji te vidnim svojstvima, a posljedica toga je, što je jedino bitno,  dvostruki broj smrtnih prometnih nesreća kod 0,5 gram promila u usporedbi s potpunom (0,0 promilskom) trijeznošću. Upravo na to ukazuje mnogo manji broj poginulih  u jedino mjerodavnoj kategoriji poginulih od 0  - 0,5  promila alkohola u krvi, naime 2005. godine (uz stari zakon) poginulo je 14 osoba, a  2006. godine (uz novi zakon) poginulo je 9 osoba,.

Kod viših alkoholnih intoksikacija nisu se niti očekivale razlike u broju poginulih, jer se tu nisu promijenili zakonski uvjeti kažnjavanja. Te rezultate su iznijele sve novine pred tri mjeseca iako su pogrešno iznijeli zaključak da novi zakon ničemu nije koristio u smislu prometne sigurnosti.

Stručne statistike, svjetske, a napose državne američke statistike, ukazuju na potrebu potpuno trijezne vožnje. Jasno da ovisi o društvenoj i političkoj svijesti pojedinih država koliko će to prihvatiti i uvažiti. U Europi upravo u Francuskoj, Sloveniji, Portugalu i Grčkoj vodi se bitka za sniženje dozvoljivosti promila u prometu sa 0,5 na 0,2. Osobno pretpostavljam da će do 2010. godine većina europskih zemalja biti na ispod 0,5 promila. Prema tome, čisto praktično, u času našeg stupanja u EU morati ćemo se prilagođavati većini članova EU, a to će biti oko dozvoljenih 0,2 promila alkohola u krvi u prometu, što će vjerojatno trajati  barem dio slijedećeg desetljeća. Mi u praksi zapravo podnosimo 0,1 (možda i 0,2 ?) promila u prometu. Prema tome, stručna potreba za potpuno trijeznom vožnjom će se politički realno prilagođivati samo do 0,2 promila.

Zahvaljujem na uvrštavanju mog odgovora u Vaš vrijedni časopis.

Uz pozdrav,

Doc.dr.sc. Darko  Breitenfeld, neuropsihijatar-alkoholog (Prometna medicina)

Vatikan objavio l0 zapovijedi za vozače

DNEVNIK.hr, 19.6.2007. Vatikan je objavio tzv. 10 zapovijedi za vozače. Žele li ih poštovati vozači bi, među ostalim, trebali biti dobronamjerni prema drugim sudionicima u prometu, trebali bi se kloniti alkohola i primitivnog ponašanja kad voze, poštovati prometne znakove, držati se moralnih načela, moliti prije vožnje.  

Vatikan upozorava i da automobil može biti i mjesto grijeha, posebice ako se koristi  za prostituciju.

Objavljivanje takvog dokumenta u Vatikanu objašnjavaju prepoznavanjem potrebe jer, kažu, vožnja je postala važan dio suvremenog života.

Kardinal Renato Martino, koji je bio na čelu ureda koji je izradio dokument, kaže kako je Vatikan odlučio reagirati na činjenicu da je vožnja sve češći uzrok smrti.

- U prosjeku milijun i 200 tisuća ljudi godišnje izgubi život na cestama diljem svijeta. To je tužna realnost i veliki izazov za društvo i crkvu, kaže Martino.

Dokument je namijenjen biskupskim konferencijama diljem svijeta kako bi ga koristile u svom pastoralnom radu, ali trebao bi se naći i u kapelicama pored prometnica, odmaralištima i stajalištima za kamione.

S Internet

◄ strana 35

Alk. gl.  7/8 /2007 (145/6) str. 38-40

početna ►

IZDAVAČI / NAKLADNICI:

Adresa uredništva: Klinika za psihijatriju kliničke bolnice "Sestre molosrdnice". Vinogradska 29, 10000 ZAGREB, tel 01/378-77-54

web: http://www.hskla.hr, http://www.hskla.hr/ag/

Glavna i odgovorna urednica: Vesna Golik-Gruber, e-mail: vgolikgruber@yahoo.com

Zamjenik glavnog urednika:  Zoran Zoričić

Za Internet izdanje prilagodio:  Juraj Cesarec, e-mail: dusicaizvor@net.hr

Urednički odbor: D. Cesarec, Š. Bedeniković, S. Jelić, E. Kovačević, V. Majdek, K. Radat, D. Vodopivec, V. F. Augustič, Ž. Štimac, A. Jacoub

Vanjski suradnici: T. Bakula-Vlaisavljević, E. N. Gruber, S. Jurčević. S. Karlović, M. Pakasin,  R. Sanjković, M. Turk-Kuči, D. Wölfl, D. Vragović, M. Zec-Miović, Z. Žagi

Tehnicki urednik: Robert Gruber

Suradnja se ne honorira. Prilozi se ne vraćaju.

Izlazi mjesečno. Pretplata se uplaćuje na žiro račun 2340009-1100137559 poziv na broj 1222147, s naznakom

 "Zajednica KLA, za Alkoholoski glasnik".

After seeing Santiago Choppers’ custom Moto Guzzi V1100 a few months back,NIKE ROSHE TWO FLYKNIT we’NIKE AIR JORDAN SKY HIGH OGve been fiending for an equally impressive bike.Adidas Yeezy Boost 750 Today,MBT TARIKI MEN we’NIKE ZOOM WINFLO 3re in luck, with an excellent Moto Guzzi V75 by Venier Customs. Remade in Italy by Stefano Venier and his team, the 1989 V75 features a load of upgrades including a new tank, seat, rear fender and side panel. The Mistral exhaust system adds a powerful touch without compromising the silhouette of the bike’MBT KITABU GTX SHOESs iconic form. Source: HiConsumption .MBT KIFUNDO MENJamieson’s has been a family owned business for five generations and specializes in producing and spinning wool from the sheep on Scotland’s remote Shetland Islands. A special collaboration between Penfield and Jamiesons’s,NIKE AIR FOAMPOSITE ONE the two brands have worked on the Gillman Jacket and the Gillman Vest, both incorporating Jamieson’s Shetland wool in an exclusive limited edition. Both the yoke and hand-warmer pockets are constructed in Fair Isle patterned wool, contrasting the tough 60/40 Cotton Nylon outer. Additional insulation is provided by the premium 80/20 down while hardwearing copper snaps keep the front sealed against the elements.ADIDAS YEEZY 350 BOOST V2 Leather trimmed piped cuffs give a tough finish and protect from wear and tear. The jacket and vest are available for men and women now in the Penfield USA online store.NIKE AIR HUARACHE CHAUSSURES