početna ALKOHOLOŠKI GLASNIK

poćetna HSKLA

početna ZBORNIK

početna UHVAĆENA DUGA

početna PROPADANJE ALKOHOLIČARA

početna OPORAVAK ALKOHOLIČARA

Kongresi i konferencije

 

 

Dostupni brojevi AlkGlas

Sadržaj dostupnih brojeva AlkGlas

 

 

 

◄ strana 1

Alk. gl.  7/8 /2007 (145/6) str. 3-7

strana 8 ►

STRUČNI PRILOG

Evaluaciju obradile Ivana Pražetina i Dušica Cesarec, svibanj 2007.

TEMELJNI EDUKACIJSKI TEČAJ O ALKOHOLOM UZROKOVANIM POREMEĆAJIMA

Ciklus edukacije 2006. – 2007. godina

Obrada evaluacije

1.      Kako biste ocijenili sveukupno edukaciju?   

                       

 

Navedite što ste očekivali:

Poboljšati znanja o alkoholizmu i radu s alkoholičarima na svim razinama; nova znanja, poznanstva, iskustva u radu “štofa”; nova znanja i vještine i poznanstva s kolegama; više handout materijala, naglasak na praktičnom radu, metodama i tehnikama rada; manje teorije, više prakse; bazične stvari i konkretne upute za svakodnevni rad u KLA; malo više gotovih pisanih brošura na temu ovog predavanja; više konkretnih prijedloga za rad u KLA; više edukacije o grupnom radu, problemima, kriznim situacijama, više vježbi; nova znanja o problematici alk. i kako uspješnije raditi u KLA; više praktičnih primjera; pomoć kod rada u klubu; sve prezentirano bilo je OK. Nisam došla sa određenim očekivanjima; najnovije spoznaje o bolesti alkoholizma i djelovanje KLA; ovo što sam slušao; upoznavanje s alkoholizmom, kao i tehnikama rada koje se primjenjuju u KLA; niz predavanja; možda više konkretnog rada npr. rad s grubim alkoholičarima koji su tek primljeni, iskustva koja mi nedostaju; nove informacije; više iskustvenog učenja – TZ, radionice; vježbe nalik situaciji koje bi omogućile proradu problemskih situacija s terena. Materijale za rad u grupi (ideje); teorijske osnove alkoholizma, praktični rad s ovisnicima;  više sistematiziranih znanja o alkoholizmu i onome što on sa sobom nosi; pa iskreno ne znam; širu edukaciju o bolesti ovisnosti; podići svoj osobni elan u poslu, nova iskustva u radu s ovisnicima; očekivala sam nove spoznaje za lakši rad i nova iskustva; evaluaciju svog dosadašnjeg rada; više novih znanja i spoznaja; dijeljenje iskustva, nove ideje, povezivanje, poticaj; nova saznanja i upute za rad u KLA.

2.      Ocijenite u kojoj mjeri su se Vaša očekivanja od edukacije ispunila

Što ste dobili, a niste očekivali?

Smjernice i poticaj za razvoj svoje osobnosti kroz kreativan rad s prof. Galoić; neka nova iskustva u radu sa ljudima općenito, a naročito ovisnicima; povezanost i povezivanje ljudi koji se bave problemom alkohola; dio o tretmanu o penalnom sustavu; osvijestila sam svoju osobnost kao važan činitelj rada u KLA; radionice su bile vrlo korisne i za osobni rast I razvoj; terapijske priče, a inače sve radionice prof. Galoić; odlične radionice i predavanja prof. Božene Galoić Cigit; rad u penalnom sustavu; očekivani – dobiveno; puno konkretnog gradiva, različite pristupe pojedinih stručnjaka; dobio sam uglavnom ono što sam očekivao; način komunikacije sa liječenim ovisnicima; puno više znanja na samom području liječenja alkoholičara, terapija, kao i rada ostalih službi koje se bave alkoholizmom; dobre kontakte s predavačima i polaznicima edukacije; nova saznanja i pristupi i obrada tema; toliku količinu empatije i podrške; sveobuhvatan uvid u problematiku borbe cijelog društva protiv alkoholizma;  druženje; ne mogu reći da nije očekivano, ali je izuzetno vrijedno poznanstvo koje se ovdje stekne (iskustva); materijal (predavanje); zanimljive vježbe i mogućnosti grupnog rada, kao prikaz prof. Božene Galoić; različitost, izlaganje predavača  iz svojeg aspekta rada; ohrabrenje da ustrajem u poslu; edukaciju, altruizam, ljubav prema svima; kao osobe (karakterno) osobno smo svi dobili u svojim privatnim i profesionalnim životima; poznanstvo i izmjena adresa i brojeva mobitela s ostalim terapeutima radi kontaktiranja; dobila sam veću motiviranost za rad i nova poznanstva; širinu – upotpunjeno znanje kaznenim aspektom i ranije forenzičkim; poznanstva i razmjenu iskustva s kolegama iz cijele RH; podrška za daljnji rad; oslonac bilo kada u daljnjem radu vezano uz KLA.

3.      Ocijenite koliko Vam je edukacija koristila na profesionalnoj razini.

Komentar:

Formiranje svog profesionalnog stava i profesionalnog iskustva; potičući je već sam susret sa ljudima koji imaju iskustvo i već rade iste stvari, razmjena iskustva, znanja prvenstveno od stručnjaka; kao zdravstveni radnik ovo znanje je svakome u struci neophodno; gotovo sve što smo radili na seminarima može se u svakoj prilici jako dobro iskoristiti na sastancima klubova; posebno u ovom zadnjem seminaru neke su teme bile potpuno promašene, a neke potpuno beskorisne (za mene osobno); nova znanja i svježe informacije o problemu alkoholizma; mislim da bi seminar trebale proći osobe koje se u svom radu bave ljudima u bilo kom smislu osobito oni kojima u radu nedostaje znanje o problematici alkoholizma; možda ubuduće više angažirati prof. Galoić Cigit; da bi se mogao kvalitetnije baviti problemom alkoholizma, a ne alkoholičarima; puno sam naučila, posebno dijelove koje nisam dosad susretala npr. penalni sustav, obiteljske terapije; neke teme iskoristiti u radu KLA; u prvom redu što ne spadam u grupu struke; priprema za specifičnosti rada s pojedincem i grupom; kompletnije radim s obiteljima koje posjećujemo i obraćamo više pažnje na obit. funkcioniranje, odnose, uloge itd. i izvan alk. problematike; s puno više ideja i snage se vraćam na svoj posao; lakše ću raditi sa novim spoznajama; utvrdila sam znanje, nadopunila, saznala nove stvari; nisam medicinske struke te su mnoge informacije koje sam dobio za mene od velikog značaja.

4.      Ocijenite koliko Vam je edukacija koristila na osobnoj razini.

Komentar:

Svaki rad na svojoj osobnosti je važan za rad s ljudima, a dobar dio seminara je usmjeren za rad na sebi; osvijestila sam neke svoje stavove i vrijednosti po kojima valja živjeti; ugodno sam se osjećala kao dio jedne velike obitelji koja radi na istom cilju; gotovo više nego na profesionalnoj; čovjek uvijek vrijedi onoliko koliko zna, ali to znanje potrebno je znati davati drugima. Ovdje se i to uči; pohvala predavačici Cigit; smatram potrebnim daljine educiranje; smatram da tu nije kraj; da spoznaje mogu podijeliti sa članovima obitelji, familije i dr.; dodatno obrazovanje; naučio sam ponešto od svakog sudionika seminara i od svakog predavača; uvijek uočiš da ima puno toga na čemu treba još raditi i učiti; moj osobni stav alkohola i pijenja; naučila sam puno novih pojmova, načina rada i dobila znanja; potpuno ispunjen; iako mislim da sam dobra majka, osoba, ličnost, uvijek ima “sitnica” koje treba dotjerati; osjećam se jačom, snažnijom, važnijom, a samopouzdanje uvijek iz početka učvrstim; napunila sam baterije; riješila sam neke dileme vezane uz KLA (rad s grupom, kako dalje..); stjecanje višeg samopuzdanja; ako želim mijenjati drugoga na bolje, moram isto učiniti sa sobom.

5.          Ocijenite koliko Vam je osobno edukacija bila zahtjevna?       

Ukoliko Vam je bila zahtjevna molimo Vas da navedete razloge:

Jedino duljina putovanja u Zagreb i natrag zahtjeva dodatnu opterećujuću situaciju; iako smo se povremeno susretali sa nekim nepoznanicama, odmah bismo ih uklonili, tj. pitali i dobili objašnjenje; putovanje i smještaj; jedino u godinama starosti, ali čovijek uči cijeli život; eventualno bi trebalo odrediti vremenski raspon trajanja cjelokupne edukacije (na 1 godinu); izazov da se suočimo s nekim stereotipima o alkoholizmu nastalim u vlastitoj okolini; povremeno, zbog usklađivanja s poslom, te kod pojedinih predavača (malo interakcije s nama svako usmeno predavanje); prvi ciklus s dužim predavanjima i popodnevnim obvezama (klub, okrugli stol i sl.= je bio malo zamoran, ostalo super organizirano); mislim da je dobro organizirano u okviru ciklusa seminara, u okviru tri dana; mislim da nije bilo previše naporno; dodatno sam se koristila iz knjiga sličnim temama (psihologija) izvan trenutnog posla neuropsihijatra.; organizirati posao u D.B. dok sam ja ovdje; samo utoliko da se na poslu izborim za slobodne dane i kotizaciju; bez problema sam pratio predavanja i vježbe bez obzira na moje skromno medicinsko predznanje.

6.   Koje je najznačajnije saznanje, koje ćete ponijeti s ove edukacije?

Da je najbitnija motivacija i volja za rad u klubu i da recidiv nekog člana ne doživljavamo kao vlastiti neuspjeh; spoznaja da nisam sama u suočavanju sa problematikom u svakodnevnom radu i da nisam krivac kad stvari krenu loše; da čovjekove vrijednosti mogu biti neograničene i što ih više njeguje, s godinama mu one postaju blagodat duše; da recidiv nije katastrofa; rad u klubu mnogi doživljavaju na sličan način kao ja, dobila sam potvrdu mnogih mojih razmišljanja; osoba će se početi mijenjati tek kad se nađe u ponoru, unatoč svim naporima (ništa ne vrijedi bez čvrste odluke); da rad u klubu uvelike ovisi o mojoj osobnosti i osobnosti mojih članova; nova znanja i pristupe rješavanju problematike; nova percepcija sebe, drugih i alkoholičara; raznovrsnost i individualnost, potpora radu; da je recidiv dio liječenja, a ne katastrofalna stvar i totalan neuspjeh; pomoć u radu u KLA; koristiti sve poznate činjenice u radu, a osobno oplemeniti rad u KLA svojim idejama; da je u lokalnoj zajednici gdje živim neophodno djelovanje KLA; način saznanja ovisnika te rad s njim poslije liječenja, održavati ga u apstinenciji; trebamo još jako puno vremena i snage uložiti, da bi mogli početi mijenjati stvari nabolje; da mi treba još znanja s ovog područja i da sam “gladna” istog; zainteresiranost raznih profila zanimanja za ovu problematiku; saznanje da sam ovdje još nešto novoga naučio i to prijenjeti u svoj matični klub; da nisam sam, iako plivam protiv struje; ljubav i sazrijevanje u profesionalnoj orijentaciji što bi trebalo polučiti dobar rad, kvalitetan rad s ovisnicima o alkoholu. Imati svjesnost svojih nesposobnosti, te strpljivo raditi da se postigne svjesnost sposobnosti, a možda i više; da je alkoholizam bolest koja uzrokuje mnoge druge bolesti i stanja čovjeka koja se mogu dugotrajnim liječenjem izlječiti i čovjeka vratiti u normalnu sredinu; da moram još puno učiti; nitko ne zna sve, smije se pogriješiti, a uvijek se može i mora dodatno učiti; edukacija je potrebna tijekom cijelog profesionalnog rada, ne zadovoljavati se već naučenim, učiti i dalje; kontinuitet se nastavlja s novom generacijom; promjene u prilazu ovisnicima o alkoholu; da ima puno ljudi koji se kao ja bave ovom problematikom; kako se snaći u grupi kao stručni djelatnik, koje su moje ingerencije u radu KLA; da je najvažnije spojiti znanje i srce u ovom poslu; predanost u radu s ovisnicima; nikada “dosta rada na sebi”; samo ako voliš ljude, ako voliš svoj posao, ako voliš sebe, možeš uspjeti u životu; da moji klubovi i ja nismo sami; nema alternative klubovima liječenih alkoholičara; velika mogućnost ugrađivanja raznih tehnika u rad KLA; ipak budi svoj; naš je život u pustinji. Treba naći oazu u kojoj ima sve što treba za život. Da bi ovisnicima mogao pomoći, treba tražiti njihove oaze. Moram se potruditi i prvo pronaći svoju oazu.

7.      Koje dijelove edukacije smatrate da bi trebalo poboljšati/unaprijediti? Iz kojih razloga?

Smatram da je izuzetno stručna i kvalitetna; naravno da ih ima, ali u ovom trenutku ne znam; teorijske dijelove – često se ponavljaju; bolja priprema predavača (pojedinih); pojedini predavači su došli nepripremljeni; manje predavanja, više vježbi, rad na sebi (mislim na terapeute); predavanja skratiti – pogotovo ponavljanje (povijesti i sl.); teorijski dio više popratiti praktičnim; izuzetno su zanimljive i korisne radionice prof. Galoić, koja bi mogla biti u neograničenim količinama; postavke grupnog rada; pripremiti pisane materijale; vježbe; možda treba pokrenuti našu maštu i kreativnost (prof. Galoić Cigit); proširiti dio – tehnike rada stručnog djelatnika u KLA; više radioničkog oblika rada i više upoznavanja sa sudionicima (neka vrsta predstavljanja na početku seminara), jer mi se čini da i dalje ostajemo samo tako poznanici na ovom području; vježbe zbog usavršavanja; pojedina predavanja bi trebalo više praktično strukturirati, jer se u kratkom roku dobiva puno informacija, a predavanja nisu dostupna u pisanom obliku; etički kodeks i pravila rada u grupi odnosno pravila rada KLA (npr. jasno i decidirano uzimanje tetidisa, ili dolazak člana obitelji, više od onoga kako je sada fleksibilno, da budu jaka pravila igre); manje teoretskog izlaganja, a više praktičnog rada uz dovoljno vremena za radionice; obzirom na rokove trajanja seminara, mislim da su sva područja obuhvaćena vrlo dobro, konkretno, bez suvišnih odlaženja u širinu; provjeriti teoretski dio edukacije da ne dođe do preklapanja; praktične vježbe u radu s ovisnicima; smatram da je bilo zastupljeno sve što nam treba u radu s KLA; više pravog grupnog rada, uvježbavanje algoritama u grupi; meni iz psihologije; ne znam – bilo je dobro; mislim da je sve bilo odlično; radionice i vježbe ®  aktivnost polaznika; rasprava o situaciji u praksi, planiranje poboljšanja postojećih “problema”.

8.          Ocijenite svoje zadovoljstvo organizacijom edukacije.

Komentar:

Edukacija je odlično organizirana sa predavačima koji su znali svoje iskustvo i znanje prenjeti; svi su se predavači zaista trudili i kompletno uspjeli; na polaznike edukacije; nije bilo podjele materijala sa seminara; dobar timing, pauza dovoljno; više vježba, a manje teorijskog pristupa; literatura; hvala gđi. Cesarec, ona je važan član edukacijskog tima; prijedlog – udobnije stolice; raznovrsnost tema; predavanja bi trebala biti u pisanom obliku, izdavanje skripte ili radne verzije edukacije; prostorija malo prehladna; osjećam se kao u svojoj “kući”; možda da ima više aktivnog rada, a manje predavanja; pridržavanje određenih termina za izlaganja, odnosno radionice. Nedovoljno popratnog materijala.

9.   Ocijenite koliko ste zadovoljni svojim sudjelovanjem na edukaciji.    

Komentar:

Rad u radionicama je savršen, toga treba više za buduće polaznike; zadovoljna sam što sam imala priliku unaprijediti znanje; stručni djelatnici u KLA bi neizostavno morali proći edukaciju; bez komentara; mislim da kad sam htjela, dobila sam prostor za aktivno sudjelovanje; naučio nešto novo; zadovoljan sam različitom strukuirom zanimanja svih sudionika; dileme koje sam imala u radu kluba  (neke sam raščistila, neke su još uvijek prisutne), ali idem “korak po korak”; možda sam mogao učiniti i nešto više. Valjda i hoću; posebno sam zadovoljan; sigurnija sam u poslu, imam više znanja općenito; učestvovala sam svim srcem; imala sam dovoljno slobode i mogućnosti za sudjelovanje.

10.    O kojim temama biste se voljeli dodatno educirati u okviru problematike alkoholizma?

Recidiv; rad u klubu i sve teme uz to vezane; alkoholizam kod mladih i prevencija; motivacija (dodatno proraditi), otpor alkoholičara (i obitelji), pasivnost; problem komorbiditeta; radionice na tu temu na konkretnim primjerima iz prakse; motivaciji za dolazak novih članova u KLA; posebno je korisno (iz praktičnih razloga) znati više o radu sudova, CZZS, zatvora tj. izricanje mjera i naša uloga u tim okvirima; psihoterapija, terapijske priče; maloljetnim konzumentima alk. pića, “ženski” alkoholizam; alkoholizam u pojedinim profesijama; više bi trebalo dati poantu na praktični rad, možda prisustvovati radu terapijske zajednice u bolnici; suzbijanje pijenja kod mladeži i na koji način da društvo-odgovorni rade na tome; o tehnikama rada stručnih djelatnika u KLA, kazneni zakon u alkoholizmu; možda bi neke od idućih edukacija mogle biti posvećene radu s ovisnicima u komorbiditetom s drugim bolestima (pristup/granice, prof.vještine) npr. PTSP, depresija i ostalo; PTSP - alkoholizam, obiteljski pristup; rad s djecom alkoholičara; KLA; sve edukacije iz područja grupnog rada i obiteljske terapije; alkoholizam - izazivanje nasilja, kao i poremećaji u ponašanju; pravna tematika vezana uz aktualne propise, Obiteljski zakon, Kazneni zakon, Zakon o soc. skrbi, prava i obveze; tjelesna oštećenja; više o obiteljskoj terapiji, više o obiteljskoj disfunkcionalnosti kod alkoholičara; metode rada s grupom, individualni pristup; kako pomagati djeci alkoholičara; suradnja s liječnicima opće prakse; obiteljska terapija; o provođenju i radu programa za udruge; preventivni program; alkoholizam žena, alkoholizam starijih; terapijske tehnike.

11.      Što   biste  još  dodali, a propustili smo vas pitati?

Mi vama zahvaljujemo na pomoći. Uz ovakve edukacije trebalo bi povremeno organizirati predavanja o užim temama; pohvala za edukaciju, ne dozvolite da se na ovoj edukaciji stane;  posebnih komentara nemam, jer je sve bilo izvrsno organizirano i korisno; mislim da je teško organizirati edukaciju koja bi zadovoljila potrebe stručnjaka raznih profila i apstinenata. Za apstinente bi trebalo organizirati posebne grupe; meni osobno uvijek je najzanimljiviji dio prof. Cigit, a kao u pravilu je zadnji i uvijek se obavi na brzinu. Šteta!; više radionica gdje mi radimo zajedno s vama; mogućnost da nas kontaktirate ubuduće za sve ostale edukacije na temu alkoholizma, a koje nismo prošli, novim knjigama, događanjima važnom za struku o navedenom radu; hvala Vama; sve je bilo super. Nadam se novim edukacijama i druženjima - stručnima. Htjela sam posebno pohvaliti neke predavače, no kad sam krenula shvatila sam da ne mogu nikoga izdvojiti. Apsolutno sve pohvale organizatorima; zamolba da iduće seminare prati skripta predavanja, tj. da budu dostupna u pisanom obliku; kada i kako i da li slijedi nastavak ovog tipa edukacije i druženja; sagorijevanje nas samih u radu s ovisnicima o alkoholu; bili ste svi jako dobri; mislim da nije ništa propušteno; tehnički problemi – stolice tvrde za dugo sjedenje, hladno; bilo bi dobro na budućim edukacijama dobiti pisane materijale koje bi pripremili izlagači.

----:oOo:----

◄ strana 1

Alk. gl.  7/8 /2007 (145/6) str. 3-7

strana 8 ►

IZDAVAČI / NAKLADNICI:

Adresa uredništva: Klinika za psihijatriju kliničke bolnice "Sestre molosrdnice". Vinogradska 29, 10000 ZAGREB, tel 01/378-77-54

web: http://www.hskla.hr, http://www.hskla.hr/ag/

Glavna i odgovorna urednica: Vesna Golik-Gruber, e-mail: vgolikgruber@yahoo.com

Zamjenik glavnog urednika:  Zoran Zoričić

Za Internet izdanje prilagodio:  Juraj Cesarec, e-mail: dusicaizvor@net.hr

Urednički odbor: D. Cesarec, Š. Bedeniković, S. Jelić, E. Kovačević, V. Majdek, K. Radat, D. Vodopivec, V. F. Augustič, Ž. Štimac, A. Jacoub

Vanjski suradnici: T. Bakula-Vlaisavljević, E. N. Gruber, S. Jurčević. S. Karlović, M. Pakasin,  R. Sanjković, M. Turk-Kuči, D. Wölfl, D. Vragović, M. Zec-Miović, Z. Žagi

Tehnicki urednik: Robert Gruber

Suradnja se ne honorira. Prilozi se ne vraćaju.

Izlazi mjesečno. Pretplata se uplaćuje na žiro račun 2340009-1100137559 poziv na broj 1222147, s naznakom

 "Zajednica KLA, za Alkoholoski glasnik".

After seeing Santiago Choppers’ custom Moto Guzzi V1100 a few months back,NIKE ROSHE TWO FLYKNIT we’NIKE AIR JORDAN SKY HIGH OGve been fiending for an equally impressive bike.Adidas Yeezy Boost 750 Today,MBT TARIKI MEN we’NIKE ZOOM WINFLO 3re in luck, with an excellent Moto Guzzi V75 by Venier Customs. Remade in Italy by Stefano Venier and his team, the 1989 V75 features a load of upgrades including a new tank, seat, rear fender and side panel. The Mistral exhaust system adds a powerful touch without compromising the silhouette of the bike’MBT KITABU GTX SHOESs iconic form. Source: HiConsumption .MBT KIFUNDO MENJamieson’s has been a family owned business for five generations and specializes in producing and spinning wool from the sheep on Scotland’s remote Shetland Islands. A special collaboration between Penfield and Jamiesons’s,NIKE AIR FOAMPOSITE ONE the two brands have worked on the Gillman Jacket and the Gillman Vest, both incorporating Jamieson’s Shetland wool in an exclusive limited edition. Both the yoke and hand-warmer pockets are constructed in Fair Isle patterned wool, contrasting the tough 60/40 Cotton Nylon outer. Additional insulation is provided by the premium 80/20 down while hardwearing copper snaps keep the front sealed against the elements.ADIDAS YEEZY 350 BOOST V2 Leather trimmed piped cuffs give a tough finish and protect from wear and tear. The jacket and vest are available for men and women now in the Penfield USA online store.NIKE AIR HUARACHE CHAUSSURES