POČETNA HSKLA ►►

strana  15►

Godina XXII.                Zagreb, listopad 2016.               broj 5 / 222

Intervju sa članom KLA Pula Paškom Šimuncem

09. lipnja 2016. godine imali smo čast proslaviti s našim članom Paškom Šimuncem 40 god. uspješne apstinencije od alkohola i redovnog aktivnog rada u klubu liječenih alkoholičara Pula. Ja kao tajnik kluba sam razgovarao sa g. Paškom Šimuncem o njegovom početku liječenja,  motivu koji ga je motivirao da se počinje liječiti, te o njegovoj dugogodišnjoj apstinenciji.

G. Paško odgovara da on nije dobrovoljno išao na liječenje, kao što mnogi tvrde da su išli dobrovoljno nego opisuje svoj put:

„Mene su našli u moru jer sam ja bio hrabar da idem na noćni ribolov toliko pijan da nisam stigao u barku nego u more. Nakon dolaska u bolnicu, otrijeznio sam se i došao k sebi jer ja nisam znao šta radim. Supruga i kćerka su me nakon 3 dana traženja pronašli u bolnici. Pojedini doktori, ne smatram zlonamjerno, su rekli supruzi i kćerki da one mene ne zaslužuju jer sam ja jedna obična pijanica, na što su one odgovorile da je najlakše mene ostaviti, ali da sam ja dobar muž, a i kćerka kaže da sam dobar otac, naravno trijezan i da meni treba pružiti pomoć. Na što se javio jedan mladi liječnik g. Dragutin Breški da će nam on pomoći. Obzirom da je sa mnom izvršio razgovor pristao sam na liječenje, naravno morao sam pristati na tzv. probu s antabusom, ali da bi se to moglo, morali smo napraviti sve pretrage. Svi liječnici su rekli „Paško, riješi se alkohola i biti ćeš velik i sretan, nastaviš li piti mjesto ti je na groblju“. Kada sam napravio sve nalaze, na psihijatriji su mi rekli da mi okulista nije pristao na probu jer bi mi oko eksplodiralo. Oni koji ne znaju šta to znači, a to je uzimanje alkohola na antabus gdje se to izvodi vrlo oprezno. Nakon što sam prikupio sve te nalaze i izvršio razgovor s g. Breškim počeo sam razmišljati i cijelu noć sam to mućkao u glavi i rekao sam sebi: “E moj Paško, vole te doktori, voli te poduzeće, voli te kćerka, a voli te i žena i što još hoćeš?“, i sam sebi donosim odluku „E moj Paško nećeš više“, i malo po malo prošlo je već više od 40 godina da nisam okusio alkohol. Doktori su bili sumnjičavi, ali ja sam uspio.

U ovih četrdeset godina sam bio dosta aktivan u radu kluba liječenih alkoholičara. Završio sam seminar za terapeuta u Zagrebu. Posjećivao sam sve alkoholne kongrese i školu u Lošinju.  U bivšoj državi sam bio aktivan u radu kluba. U Hrvatskoj devedesetih godina nije postojao klub liječenih alkoholičara pa sam ja vodio grupu bez registracije i sastajali smo se tjedno po  privatnim stanovima, ali nikad nismo prekidali rad. Zatim smo neko vrijeme funkcionirali preko centra za ovisnost u Puli. Na moju inicijativu 2000. godine, u dogovoru s gradom Pulom krenuli smo u osnivanje udruge „Klub liječenih alkoholičara Pula“, te se udruga 2002. godine i registrira, a od grada Pule dobivamo prostor  i financijsku potporu te i danas klub stabilno radi i prima nove apstinente.

U ovih četrdeset godina potpune apstinencije od alkohola, bez recidiva, uvidio sam da je život bez alkohola moguć i lijep, svi moji bližnji su zadovoljni sa mnom i ja s njima, što sa alkoholom ne bi bilo moguće. I sada sa 72 godine života zdrav sam i pored svih bolesti i nedaća koje sam prošao u životu dobro se osjećam i uživam sa svojih troje unuka i dvoje praunuka.

Ovim putem bi se zahvalio dr. Breški i odjelu psihijatrije Opće bolnice u Puli, Klubu liječenih alkoholičara Pula, te HSKLA na čelu sa dr. Zoričićem i cijelom odjelu Alkohologije KBC „Sestre milosrdnice“ što su bili uz mene kada je bilo najpotrebnije.

Do iduće obljetnice apstinencije, pozdravlja vas Paško Šimunac.

Tajnik kluba, Dalibor Rojnić

42.SKUPŠTINA KLA KRIŽEVCI

25.06.2016.održana je 42. skupština KLA Križevci.Dvorana je i ove godine bila puna.Naši dragi prijatelji iz cijele SZH i Ljubljane su nas počastili svojom prisutnošću. Hvala im što se osjećamo kao obitelj, svi smo svoji. Da ne bi bilo samo nabrajanja koliko smo imali , a koliko nemamo, a trebali bi, održali smo mali program, poučno i  zabavno,kao mali putokaz.

Djeca su nam divna, spremna pomoći nam i uveličati naše druženje, jako lijepo i pohvalno. Bilo je izrečeno lijepih pohvala i to nam je motivacija za dalje. Dijelila su se i priznanja za apstinenciju, ove godine ih je bilo 11. Priznanja smo podijelili i za nepušenje.Na tome bi trebalo još poraditi, pronaći motivaciju za svakog pojedinca. To će ići teško ali polako,sve se može pa i pobijediti sebe samoga. U klubu su većina borci pa zato ima NADE!!!

Izlet članova KLA iz Karlovca u Trakošćan

Članovi klubova liječenih alkoholičara „Mrežnica“, „Prijatelj“ i „Karlovac“, zajedno s članovima svojih obitelji, uz pratnju stručnih djelatnika med. s. Anđelke Jakimovski i Karmele Migalić, 10. rujna 2016. posjetili su dvorac Trakošćan i Terme Jezerčica.

S povijesti dvorca Trakošćan i životom njegovih vlasnika upoznao nas je stručni muzejski vodič. Veliko zanimanje među članovima izazvala je povijesna građa vorca i činjenica da je to jedan od rijetkih objekata u RH sa sačuvanom vlastitom građom.

Trosatni boravak u Termama Jezerčica članovi su iskoristili za kupanje na otvorenim bazenima, druženje i razgledavanje kompleksa.

Za neke od članova ovo je bilo novo iskustvo jer su po prvi puta sa svojim obiteljima, ali i novim prijateljima uživali u ljepotama Hrvatskog zagorja.

Veselimo se novom zajedničkom izletu.

Predsjednica KLA „Mrežnica“ Karlovac, Sanja Madžar

VRLO USPJELO, RADNO I AKTIVNO LJETO ČLANOVA UDRUGE ZDRAVOG ŽIVLJENJA „OBITELJSKOG  KLUBA“ VARAŽDINSKE ŽUPANIJE

Hodočašće u Svetište Majke Božje Trsatske i izlet u Crikvenicu

Dana 21.kolovoza 2016.god. (nedjelja) Udruga zdravog življenja  „Obiteljski klub“ Varaždinske županije organizirala je i provela uspjelo hodočašće u Svetište Majke Božje Trsatske u Rijeci. Voditelj hodočašća je bio g. Branko Pagadur, voditelj Obiteljskog centra Varaždinske biskupije, a cjelokupni izlet se odvijao uz podršku i blagoslov Nj.E. Josipa Mrzljaka, Biskupa Varaždinske biskupije.

Rano ujutro već prije pet sati okupilo se četrdesetak članova Udruge zajedno sa svojim obiteljima i prijateljima i autobusom zaputilo put Rijeke. Pratilo nas je promjenljivo vrijeme koje je u Rijeci postalo sunčano i u potpunosti ljetno. Obišli smo Svetište Majke Božje Trsatske uživajući u miru i blaženstvu samog mjesta, te upijajući posebnu atmosferu Svetišta. Imali smo i mogućnost razgledanja vrlo vrijedne i posebno čuvane riznice u Franjevačkom samostanu koji je u sklopu Svetišta. Prisustvovali smo Svetoj misi i pohodili Križni put u sklopu Svetišta.

Drugi dio našeg terapijskog druženja je bio posjet Crikvenici i odmor i opuštanje uz kupanje na gradskoj plaži. Vrijeme je proletjelo u dobroj atmosferi, prekrasnom vremenu i ugodno toplom moru. Na povratku večerali smo u Ravnoj gori u restoranu „Breza“ i uz pjesmu nastavili svoj povratak u Varaždin.

ŠPANCIR FEST SA SLOVENSKIM PRIJATELJIMA IZ DRUŠTVA ZARJA LENDAVA

Dana 22. kolovoza 2016.god. u sklopu redovnog sastanka Udruge zdravog življenja „Obiteljskog kluba“ Varaždinske županije ugostili smo prijatelje iz Društva „Zarja“ Lendava s kojima se već drugu godinu družimo za vrijeme Špancirfesta u Varaždinu. Druženje je proteklo uz domjenak, ali i izmjenu iskustava u oporavku alkoholnih ovisnika i njihovih obitelji. Zajedno s prijateljima iz Republike Slovenije obišli smo Špancirfest i uživali u gradskoj vrevi tokom  međunarodno priznate godišnje svečanosti  u Varaždinu.

Zemira dr. Medved

HODOČAŠĆE U MEĐUGORJE

Svake godine članovi KLA „Centar“ Koprivnica hodočaste u Međugorje. Tako smo i ove godine krenuli na put pod vodstvom gđe. Ivanke. Put je bio protkan molitvom i pjesmama za pripreme tijela i duha za susret sa majkom Božjom, kao i međusobnim druženjem i razgovorima. Stigli smo u kasnim noćnim satima i pošli malo još na počinak. Ujutro nakon kave i doručka krenuli smo na brdo Križevac. Po povratku sa Križevca i dobivanja Božje snage, ljubavi i duha svetoga, pohodili smo crkvu Sv. Jakova i kip Majke Božje. Palili smo lučice za sve pokojne kako bi našli mir i mjesto uz Boga. Posebno me se dojmio kip Kraljice mira.U popodnevnim satima smo posjetili zajednicu Cenacolo, gdje smo čuli dirljive životne priče dvojice mladića i pogledali film o osnutku zajednica kod nas i u svijetu. Uz ispovijest tih mladića uvidjeli smo da je Bog uistinu milosrdan i dobrostiv i pun ljubavi za svakog od nas, ma kakvi mi uistinu bili. Hodočastili smo i na brdo Gospina ukazanja. Predvečer smo krenuli na svetu misu slaviti Isusa i primiti ga u svoja srca pod prilikama euharistije. U večernjim satima bilo je klanjanje. Slijedeće jutro oprostili smo se od Kraljice mira, tj. Majke međugorske, zahvalni na prekrasnom hodočašću i svemu dobrome što nam život pruža. Krenuli smo na put. U povratku smo svratili do Splita,tamo se susreli sa dragim nam prijateljima izKluba, prošetali Marjanom, poznatom plažom Bačvice i Dioklecijanovom palačom. Kasnije smo posjetili Zadar i nadaleko poznate morske orgulje,koje nažalost nisu bile cjelovite zbog popravka. Zato smo obišli znamenitosti i starine toga prelijepog grada. U večernjim satima uputili smo se prema našoj prelijepoj Koprivnici, pomalo umorni ali opet uz molitvu, pjesmu i druženje.

Zbog nedugo preminulog supruga Ivana, člana KLA „Centar“ Koprivnica, iako sam bila ispunjena tugom i nemirom, ovo hodočašće, vratilo mi je mir i spokoj i nadu u bolje sutra. Na kraju puta zahvalili smo našoj gđi. Ivanki, koja nas je tako lijepo vodila, kao i svima koji su pridonijeli tom našem nezaboravnom druženju i susretu sa Kraljicom mira. Bogu hvala na zajedništvu svih tih dana.

Slavica Stovrag, član obitelji, KLA „Centar“ Koprivnica.

Članovi KLA“Centar“ iz Koprivnice,njih pedesetak sa  članovima obitelji već sedam godina zaredom posjećuju Svetište u Međogorju u zahvalu za dobivena milosrđa.Ovoga puta krenuli su na put 20. svibnja u popodnevnim satima i odmah se smjestili se u Pansionu u Međugorju. Posjetili su Križni put Križevac, zatim posjetili Zajednicu „Čenakolo“ i vratili se u  Međugorje.Nakon obilatog ručka sa gazdama, posjetili su Majčino selo a kod ulaza u Svetište  i posjetili Kipi zajednicu „Milosrdni otac“.

Nakon kraćeg  boravka u Crkvi, posjetili su i razgledali mjesto kao  i mjesta Ukazanja.Potom su u Crkvinazočili večernjim obredima. Krenuli su u pravcu Splita, gdje su stigli oko 11 sati. Na autobusnom kolodvoru u glavnom gradu svita dočakao ih je gosp. Aljoša Vuletić i naš suradnik Davor Grgat.

Iza 13 sati krenuli su u pravcu Zadra, gdje su u prekrasnim uvjetima posjetili kulturno-povijesne znamenitosti ovoga grada, međukojima Pozdrav Suncu,  poznate orgulje, a prošetali su se i najpoznatijom ulicom  Kalelarga, i zapjevali „Kalelarga, kalelarga...“ Pored članova kluba i članova njihovih obitelji, na ovom čijepom i ugodnom izletu bili su i vms Milica Pakasin, te predsjednik Alen Dedi uz vođu puta gđu Ivanku Đula. Ovim izletom članovi KLA iz Koprivnice postigli su vrijedno sa korisnim, jer su pored izleta i upoznavanja do tada slabo poznatih krajeva  lijepe naše, postigli i duhovna užitka. Naime, pored  zbližavanja i izmjene iskustava,  tijekom cijelog dijela puta,  pričali su se vicevi, šale, a nije falilo ni zajedničke molitve što se može protumačiti kao dio produžne terapije, tako da su čitavo vrijeme proveli ugodno i veselo, da su zaboravuil svakodnevne brige i zadatke i „pustili brigu na veselje“, tako da  će mnogima ovaj izlet  ostati u dragoj i nezaboravnoj uspomeni, pa nije ćudno  što će neki od njih sa nestrpljenjem očekuju mjesec sviban 2017. godine i ponovni odlazak u Međugorje i na Jadran.

Tekst i snimka: Davor GRGAT

SPORTSKI SUSRETI

Dragi prijatelji, nije da se opravdavam, ali vrijeme stvarno leti, to je valjda zato što se sunce svaki dan rađa pa je mlađahno, a mi sa njegovim rađanjem sve više starimo!

Prije par dana, točnije 18. lipnja smo se družili u Kukavici kod Bjelovara.Održavali su se sportski susreti KLA SRH i to 32. po redu. Bilo je jako lijepo, lijepo vrijeme, lijepo mjesto i naravno lijepi ljudi. Svi bistri i čisti, veseli i sportski razigrani.Dan je proletio u trenu!

Nas iz KLA Križevci bilo je 30-tak, što članova i obitelji,što prijatelja kluba.Prisutna su bila i oba naša stručna djelatnika. Nije nam bilo naše Snježane (radne obaveze), koja je puno falila i nama i drugima, ali je bila prisutna u mislima i svi smo znali da i mi njoj falimo, da bi iz petnih žila navijala i usmjeravala naše takmičare.

I na naše veliko veselje osvojili smo ekipno drugo mjesto i oduševljeni krenuli kući. Jako nas je ražalostila saobračajka koja se dogodila na povratku, na cesti prema Bjelovaru, našim prijateljima iz V. Gorice, pomogli smo koliko smo znali i mogli do dolaska hitne pomoći. Želimo im brzi i potpuni oporavak!

Vidimo se dogodine na sportskim susretima u Varaždinu!

◄ strana 6

Alk. gl. 5 /2016. (222) str. 10 - 14

strana  15►

Nakladnici: Hrvatski savez klubova liječenih alkoholičara

Zajednica klubova liječenih alkoholičara Zagreb

Adresa uredništva: KBC „Sestre milosrdnice“, Klinika za psihijatriju Vinogradska cesta 29, 10000 Zagreb, tel. 3787-734

Službene stranice HSKLA:  http://www.hskla.hr/

Alkohološki glasnici do 2015: http://www.hskla.hr/ag/        Alkohološki glasnici od 2015: http://www.hskla.hr/ag1/

Glavna i odgovorna urednica: Mirjana Halužan, e-mail: haluzan.mirjana@gmail.com

Zamjenik glavnog urednika: Zoran Zoričić

Tehnički urednik: Dražen Žagi, e-mail: drazen.zagi@bj.t-com.hr

Urednik Internet izdanja: Juraj Cesarec, e-mail: dusicaizvor@net.hr

Urednički odbor:  Š. Bedeniković, D. Cesarec, S. Jelić, E. Kovačević, D.Bratuša, K. Radat, M.Livić, M.Tovarloža, J.Znaor.

Izlazi mjesečno ili dvomjesečno

IBAN ZKLAZ: HR1123400091100137559, s naznakom “za Alkoholoski glasnik”.

Tisak: Kalida d.o.o.

After seeing Santiago Choppers’ custom Moto Guzzi V1100 a few months back,NIKE ROSHE TWO FLYKNIT we’NIKE AIR JORDAN SKY HIGH OGve been fiending for an equally impressive bike.Adidas Yeezy Boost 750 Today,MBT TARIKI MEN we’NIKE ZOOM WINFLO 3re in luck, with an excellent Moto Guzzi V75 by Venier Customs. Remade in Italy by Stefano Venier and his team, the 1989 V75 features a load of upgrades including a new tank, seat, rear fender and side panel. The Mistral exhaust system adds a powerful touch without compromising the silhouette of the bike’MBT KITABU GTX SHOESs iconic form. Source: HiConsumption .MBT KIFUNDO MENJamieson’s has been a family owned business for five generations and specializes in producing and spinning wool from the sheep on Scotland’s remote Shetland Islands. A special collaboration between Penfield and Jamiesons’s,NIKE AIR FOAMPOSITE ONE the two brands have worked on the Gillman Jacket and the Gillman Vest, both incorporating Jamieson’s Shetland wool in an exclusive limited edition. Both the yoke and hand-warmer pockets are constructed in Fair Isle patterned wool, contrasting the tough 60/40 Cotton Nylon outer. Additional insulation is provided by the premium 80/20 down while hardwearing copper snaps keep the front sealed against the elements.ADIDAS YEEZY 350 BOOST V2 Leather trimmed piped cuffs give a tough finish and protect from wear and tear. The jacket and vest are available for men and women now in the Penfield USA online store.NIKE AIR HUARACHE CHAUSSURES